VIIIc w Warszawie

Dnia 30 maja klasa VIIIc wybrała się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Warszawy. Podróż odbyliśmy wygodnym pociągiem, a po dotarciu na miejsce, spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem p. Jackiem Karwatem. Na początku pokazał nam Pałac Kultury i Nauki znajdujący się przy Placu Defilad oraz Warsaw Spire najwyższy budynek biurowy i jeden z najwyższych biurowców w Europie.

W programie naszej wycieczki znalazło się wiele ciekawych punktów do zwiedzania. Naszą przygodę zaczęliśmy więc, od zwiedzania Wojskowego Cmentarza na Powązkach. Od dawna bowiem uczniowie chcieli zobaczyć miejsce spoczynku bohaterów lektury

„Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego. Przewodnik pokazał nam „Kwaterę Brzozowych Krzyży” czyli kwaterę Harcerskiego Batalionu Armii Krajowej „Zośka”. Mogliśmy uczcić pamięć naszych bohaterów: Macieja Dawidowskiego „Alka”, Jana Bytnara ” Rudego” i Tadeusza Zawadzkiego” Zośki” chwilą ciszy i zapalić znicz. Byliśmy przy pomniku żołnierzy Armii Krajowej Gloria Victis. Widzieliśmy również Panteon-Manzoleum Wyklętych- Niezłomnych oraz krzyż upamiętniający Rotmistrza Witolda Pileckiego.  Później odbyliśmy spacer po Łazienkach Królewskich, skąd udaliśmy się na Krakowskie Przedmieście. Widzieliśmy słynną Kolumnę Zygmunta i Zamek Królewski. Mieliśmy okazję zobaczyć głaz upamiętniający miejsce, gdzie dawniej stał dom Marii Konopnickiej, poetki i nowelistki okresu romantyzmu, a zarazem patronki naszej szkoły.

Po stolicy poruszaliśmy się komunikacją miejską, a także warszawskim metrem, co jeszcze bardziej uatrakcyjniło nasz wyjazd.