Drodzy rodzice i opiekunowie
Procedura składania zgłoszeń do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dla dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły oraz wniosków w postępowaniu rekrutacyjnym na wolne miejsca w iławskich szkołach podstawowych rozpocznie się 1 kwietnia 2025 r. o godz. 9:00, a skończy 30 kwietnia 2025 r. o godz. 15:00. Odpowiednie formularze dostępne będą na stronie internetowej https://nabordoprzedszkola.pl/iława/?typ=SZKOŁA
Żeby zarejestrować się w systemie rodzic lub opiekun prawny będzie musiał posiadać adres e-mail oraz znać numer PESEL zgłaszanego dziecka.
W procesie zgłaszania i rekrutacji będą brały udział tylko te dzieci, dla których odpowiedni formularz zostanie:
- wypełniony w wersji elektronicznej,
- wydrukowany,
- podpisany przez obojga rodziców/opiekunów prawnych,
- dostarczony do szkoły pierwszego wyboru.
Takie zgłoszenia oraz wnioski będą automatycznie rejestrowane w systemie rekrutacyjnym. Do wniosku dołącza się odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnianie wyszczególnionych kryteriów. Ich skan można będzie załączyć w momencie wypełniania wniosku. Oryginały dokumentów należy okazać w szkole pierwszego wyboru.
W sytuacji braku możliwości dostępu do systemu rekrutacyjnego oraz wydrukowania wniosku, szkoła stworzy możliwość dopełnienia formalności w siedzibie placówki.
Kolejność składania wniosków nie ma żadnego wpływu na wyniki rekrutacji.
Zgłoszeń do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dla dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły należy dokonać zgodnie z Uchwałą nr VIII/82/19 Rady Miejskiej w Iławie z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Iława oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych, od dnia 1 września 2019 roku – załącznik nr 1
Wnioski rodziców dzieci mieszkających poza obwodem szkoły będą rozpatrywane w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym w miarę dostępności wolnych miejsc w szkole. W powyższych postępowaniach są brane pod uwagę kryteria określone w Uchwale nr XXXVII/318/17 Rady Miejskiej w Iławie z dnia 27 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Iława, ich punktowania oraz dokumentowania, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły – załącznik nr 2
Do wniosków do oddziałów sportowych należy załączyć orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej potwierdzające stan zdrowia dziecka umożliwiający podjęcie nauki w tym oddziale zgodnie z art. 137 ust. 1 pkt 1 Prawa oświatowego.
Szczegółowe informacje na temat składania zgłoszeń, wniosków i postępowania rekrutacyjnego uzyskają Państwo w każdej iławskiej szkole podstawowej. Informacje dotyczące funkcjonowania danej placówki można uzyskać bezpośrednio w szkole lub na jej stronie internetowej.
W razie pytań prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły pierwszego wyboru.
W przypadku problemów związanych ze złożeniem wniosku, prosimy o kontakt mailowy support@nabordoprzedszkola.pl
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym w roku szkolnym 2025/2026 do szkół podstawowych, dla których Gmina Miejska Iława jest organem prowadzącym:
- Złożenie zgłoszenia przez rodziców dzieci i młodzieży, zamieszkałych w obwodzie szkoły: 01.04.2025 r. godz. 9:00 – 30.04.2025 r. godz. 15:00.
- Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: 01.04.2025 r. godz. 9:00 – 30.04.2025 r. godz. 15:00.
- Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej przez komisję rekrutacyjną w postępowaniu rekrutacyjnym: 05.05.2025 r. – 09.05.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych: 12.05.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych: 14.05.2025 r. do godz. 15:00.
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym w roku szkolnym 2025/2026 do oddziałów sportowych w klasach pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których Gmina Miejska Iława jest organem prowadzącym:
- Złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału sportowego w klasie pierwszej publicznej szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów naboru. Bez względu na to, czy kandydat mieszka w obwodzie szkoły, czy poza obwodem szkoły, nabór do oddziału sportowego odbywa się według tych samych zasad, co oznacza, iż kandydaci do tych oddziałów składają tylko i wyłącznie WNIOSKI: 01.04.2025 r. godz. 9:00 – 25.04.2025 r. godz. 15:00.
- Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziału sportowego w klasie pierwszej publicznej podstawowej (dzień i godzinę przeprowadzenia sprawdzianu określą dyrektorzy poszczególnych szkół z oddziałami sportowymi i przekażą do wiadomości publicznej): 28.04.2025 r. – 29.04.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów , którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej: 30.04.2025 r.
- Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej przez komisję rekrutacyjną w postępowaniu rekrutacyjnym: 05.05.2025 r. – 09.05.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych: 12.05.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych: 14.05.2025 r. do godz. 15:00.
Harmonogram czynności w postępowaniu uzupełniającym (w sytuacji posiadania wolnych miejsc w placówkach) w roku szkolnym 2025/2026 do szkół podstawowych, dla których Gmina Miejska Iława jest organem prowadzącym:
- Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu uzupełniającym: 02.06.2025 r. – 06.06.2025 r.
- Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej przez komisję rekrutacyjną w postępowaniu uzupełniającym: 11.06.2025 r. – 12.06.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym: 13.06.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym: 16.06.2025 r. do godz. 15:00.
Harmonogram czynności w postępowaniu uzupełniającym (w sytuacji posiadania wolnych miejsc w placówkach) w roku szkolnym 2025/2026 do oddziałów sportowych klas pierwszych szkół podstawowych, dla których Gmina Miejska Iława jest organem prowadzącym:
- Złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału sportowego w klasie pierwszej publicznej szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów naboru: 02.06.2025 r. – 06.06.2025 r.
- Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziału sportowego w klasie pierwszej publicznej podstawowej (godzinę przeprowadzenia sprawdzianu określą dyrektorzy poszczególnych szkół z oddziałami sportowymi i przekażą do wiadomości publicznej): 09.06.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej: 10.06.2025 r.
- Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej przez komisję rekrutacyjną w postępowaniu uzupełniającym: 11.06.2025 r. – 12.06.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym: 13.06.2025 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym: 16.06.2025 r. do godz. 15:00.
