Terapia Integracji Sensorycznej

Co to jest Integracja Sensoryczna?

Najprościej mówiąc, to porządkowanie informacji odbieranych przez zmysły. Cały proces odbywa się w naszym mózgu. Prawidłowo przetwarzane „informacje” pozwalają naszemu organizmowi właściwie reagować na bodźce z otaczającego nas świata. U niektórych dzieci proces integracji sensorycznej może rozwijać się nieharmonijnie. Mózg może reagować na bodźce zbyt mocno lub zbyt słabo.

Z punktu widzenia zaburzeń integracji sensorycznej są takie zmysły jak:

  • zmysł czucia głębokiego (propriocepcja)
  • zmysł równowagi
  • zmysł dotyku

Zaburzenia integracji sensorycznej objawiać się mogą w następujący sposób:

  • brak skupienia uwagi
  • dziecko czuje się niekomfortowo gdy jest dotykane, przytulane, przy ubraniach ma metki, nie chce chodzić na boso
  • pragnie mocnego uścisku, zbyt mocno chwyta przedmioty, silnie przytula innych
  • odmawia jedzenia
  • okazuje niechęć do czesania włosów, mycia twarzy
  • ma zaburzenia motoryki małej i dużej
  • trudności w trzymaniu kredki, długopisu

To tylko niewielka część objawów. Z pomocą przychodzi Terapia Integracji Sensorycznej, czyli umiejętnie dobrane ćwiczenia wykonywane pod okiem specjalisty, które w naszej szkole są dostępne dla każdego dziecka posiadającego uprawniający do tego dokument.

Tekst i zdjęcia: Terapeuta Integracji Sensorycznej – Anna Leszczuk

Scroll to Top
Przewiń do góry